Isabellematilda

Hawaii part 1

Resor Permalink29
Hej Sverige och alla fina människor där hemma!
Nu har jag varit här borta på ön i lite mer än en månad och jag stormtrivs! Supernice människor här som jag springer runt och upptäcker saker med. Det är människor från över hela världen här vilket gör att blandningen av kulturer är stor och det är superintressant! Nu är jag taggad på att resa ännu mer och jag har lagt till en massa hållpunkter dit jag vill åka. Det är allt från Korea till Brasilen, människor från Skandinavien & Europa, från Canada & USA och Nya Zeeland. Efter en svajig start i början känner jag äntligen att jag hittat hem och jag vill aldrig lämna dessa människor eller denna magiska plats!
 
Veckorna är fullproppade med saker så jag har väldigt sällan tid för mig själv och kan därför inte skriva här så mycket. Under vardagarna mellan 7-14 jobbar jag i köket här på universitetsområdet och det är hur kul som helst. Jobbar med grymma människor så dagarna flyger förbi och det är alltid a blast att vara där. Well, oftast iaf haha!
Utöver det blir det snabba visiter i rummet där jag bor för såfort man kommer hem så är det något nytt spännande på g med människorna här. Om det inte är något möte på schemat så blir det mycket strandhäng, promenader ner till piren i närheten av där vi bor eller cafévisiter under vardagskvällarna. På helgerna blir det längre resor och jag har upplevt så mycket coolt. 
 
Helgen som precis passerade var en av de bästa hittills. På lördagen åkte vi till USAs sydligaste punkt, South point, och hoppade från 12 meter höga klippor ner i det blåa havet. Ni som följer mig på instagram (@isabelleberglund) har sett videon där jag hoppar. Om ni missat kan ni gå in och kolla läget! Där lägger jag ut lite mer bilder från min vardag här också. Efter South point åkte vi till Black Sand Beach vilket var en jättefin strand med svart sand, palmer och en supergullig damm.
 
På söndagen åkte vi till en stad på andra sidan ön, Hilo. Dagen innan hade en kompis börjat prata med en kille vid South point och det visade sig att han bodde där så han erbjöd sig att visa oss runt till olika coola ställen som inte så många kände till. Så när vi kom till Hilo mötte vi upp honom och hans kompisar och så tog de oss till olika ställen med supercoola och vackra vattenfall. Ett av ställena kallades för Narnia och jag förstår helt och hållet varför den platsen fått det namnet. Det kändes som att man kommit till en annan värld när vi var framme, breathtaking. Där badade vi och hoppade från klippor bredvid vattenfallen, helt surrealistiskt! Jag önskar att ni alla kunde få uppleva det själva för tusen bilder skulle aldrig kunna fånga den underbart vackra miljön som var där, och ingen kan förstå känslan av simma runt bland bergen som vattenfallen kom forsandes över om man inte varit där själv.
 
Mitt liv just nu -> 100% dreamy, allt jag kan säga! Aldrig varit så förälskad i livet som jag är just nu!
 
Här kommer en del bilder från mina veckor här än så länge. Olika stränder, miljöer, vänner och äventyr. Enjoy! 
 
Ps; Att leva ett vardagsliv där man hitch-hikear är awesome!
 
Jag har den finaste väggen vid min säng här
Universitetet jag jobbar på
Kitchen crew ♥
South Point
#1 - - Helene:

Blev lite småkär i bilderna! Så vackra!! :D

#2 - - janina:

ser FANTASTISKT ut!

#3 - - Carolina Thoor:

Åh vilken resa! Låter verkligen som om du lever lyxlivet!
Jag hoppas att det fortsätter att vara såhär bra för dig.
Och vilka otroligt fina bilder även. Minnen för livet! :D

#4 - - Josephine:

Asså så mysigt!!!!! :)
Vill också! :/ Så mkt tumblr bilder ju.
Lycka till med din resa och din fina blogg, kram <3

#5 - - Hanna Karlsson:

Vilka fina bilder!

#6 - - Maria:

Så himla härligt det ser ut, och underbara bilder!! :) Hur hittade du ett sånt jobb? Eller stack du bara dit och sökte jobb på plats?

#7 - - Amanda Eriksson:

Vilka underbara bilder:)

#8 - - Flisan:

Härliga bilder :D

#9 - - Sofia:

Alltså jag är så himla avvis på dig som är på Hawaii..
Har alltid varit en dröm för mig att åka dit ;)

Och så sjukt fina bilder du har lagt upp, det ser såå mysigt och roligt ut! ;)

#10 - - Johan:

Vad fint där är. Bra bilder.

#11 - - Rebecca Wahl:

ååååh jättefina bilder!!! ni verkar ha haft väldigt roligt!!

#12 - - Erica:

Wow, allt verkar vara så galet underbart så att det liksom nästan inte kan vara sant! Jag vill också, heh! :)
Såg förresten att du jobbar på YWAM. Känner till de lite då jag varit på två missionsresor med dem, fast jag åkte via deras bas i Restenäs här i Sverige. :)

#13 - - JUNITJEJ:

Vilka fantastiska bilder!

#14 - - CAMILLAESI:

Vilka fina bilder :-)

#15 - - Madeleine:

Men Hawaii, gud så underbart!!! :)

Kika gärna in på min nya blogg
http://inredningochmode.blogg.se

#16 - - ISA:

SÅ underbart! gillade verkligen Hawaii när jag var där! hur länge ska du stanna? grymt avis ;)

#17 - - Jasmine:

Det ser ut som att du har det bra på Hawaii! Kul att få ta del av bilder som sprider mycket glädje.
Kram

#18 - - Isabella:

Fantastiska bilder! Ser så sjuukt härligt ut <3

#19 - - snie.blogg.se:

underbara foton!

#20 - - Jessica:

Det ser ju alldeles underbart ut! :D

#21 - - Linn Strömberg:

Åh vad fint! Vill så gärna dit någon gång

#22 - - annelie:

helt sjukt fina bilder vill bara dit ännu mera nu ..

#23 - - coumbas.blogg.se:

Härliga bilder :D

#24 - - Vilma:

Åååh gud va härligt det ser ut!

#25 - - sanna hyvärinen:

Herregud vad jag längtar till söndag nästa vecka nu.... Ska till aruba dååå :D

#26 - - Lili:

Men alltså, åh så underbart det ser ut! Helt otroligt fina bilder och miljöer. Hawaii ligger verkligen högt upp på min lista över resmål.

#27 - - Madeleine:

Härliga bilder! Det ser fantastiskt fint ut! :)

#28 - - Erica:

Ser helt fantastiskt ut!! :D Vilka bilder!

#29 - - Silja:

Wow så härliga bilder, verkligen!!😍😍

Till top